Dienstverlening
Onze inwoners, ondernemers en instellingen verwachten een hoge kwaliteit van dienstverlening. Wij werken daarom klantgericht en hebben oog voor de menselijke maat. Hierbij is het van belang om actief in te spelen op de veranderende behoeften van de samenleving, óók op het gebied van publieke dienstverlening. Met de visie op dienstverlening hebben we hiervoor een koers uitgezet die sturing geeft aan onze service richting onze inwoners, ondernemers en instellingen.
We streven zowel fysiek als digitaal naar een persoonlijke benadering, met maatwerk en begrijpelijke communicatie. Onze website www.wierden.nl is up-to-date, toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Wij hanteren ruime openingstijden, waarbij wij ook tussen de middag geopend te zijn. Daarnaast hebben wij op de woensdag een avondopenstelling.
We blijven werken aan de doorontwikkeling van het Klantcontactcentrum (KCC) en het verbeteren van de online dienstverlening. In het najaar 2024 wordt een projectplan duidelijke taal opgesteld en dit plan wordt vanaf 2025 verder uitgerold. Uitrol zal onder andere bestaan uit verschillende schrijftrainingen voor medewerkers en toetsen van communicatiemiddelen met verschillende doelgroepen(inwoners).
Onze visie op dienstverlening staat in verbinding met het koersdocument ‘Expeditie Wierden’. ‘Investeren in onze toekomst met, in en voor de samenleving’ vormen daarbij onze de draad.
De komst van de WMEBV (wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer) geeft ons de kans en verplichting al onze dienstverlening en producten online aan te bieden. Uitgangspunt hierbij is digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet. Met de vervanging van ons zaaksysteem beschikken we over een modern mijnwierden-portaal om digitaal met onze inwoners te communiceren.