Monitoring
Met de Expeditie Wierden en de Visie op Dienstverlening hebben we de basis beschreven waar we als gemeentelijke organisatie naar streven als het gaat om de kwaliteit van onze dienstverlening. In de afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in het verhogen van de kwaliteit van onze dienstverlening. Het personeelsbestand is meer in balans gebracht met de ambities en taken, er is een KCC ingericht, allerlei processen bij Burgerzaken zijn gedigitaliseerd etc.
Voor de komende twee á drie jaar zetten we ons in op drie strategische speerpunten:
- Excellente dienstverlening en klantfocus;
- Medewerkers in hun kracht;
- Toekomstbestendig Wierden.
Elk van de speerpunten is uitgewerkt in concrete acties waarin we in ieder geval streven om onze respons op telefoon, mail en brieven te verbeteren, de dienstverlening bij KCC verder uit te bouwen en onze basis van het werken op orde te krijgen en te houden.
We monitoren de voortgang aan de hand van directe contacten met onze "klanten" vanuit de verschillende afdelingen en teams in de ambtelijke organisaties. De hieruit verkregen verbeterpunten worden dan direct in de werkprocessen verankerd. Verder sluiten we aan op "waar staat je gemeente" en "MKB vriendelijkste gemeente" en gaan we vanaf 2025 jaarlijks een jaarverslag opstellen over de kwaliteit van onze dienstverlening.